Задание
Развернуть задание
Read the sentences (A-F). What do you expect the dialogue to be about?
A Well, it’s fine if you don’t want to pay attention, but no one else can concentrate either if you’re talking all the time.
B Yes, sometimes! And it’s really unfair on Miss Yates. She’s doing her best to prepare us well for the exam, so the least you could do is let her teach.
C I’m afraid so. You’re always messing around in the lessons, for a start. It’s not on, you know.
D So you should! I’m sorry to get at you, but I feel quite strongly about this.
E Tell me something I don’t know!
F Oh, that’s a great idea. I think she’d really respect you for that.
A Well, it’s fine if you don’t want to pay attention, but no one else can concentrate either if you’re talking all the time.
B Yes, sometimes! And it’s really unfair on Miss Yates. She’s doing her best to prepare us well for the exam, so the least you could do is let her teach.
C I’m afraid so. You’re always messing around in the lessons, for a start. It’s not on, you know.
D So you should! I’m sorry to get at you, but I feel quite strongly about this.
E Tell me something I don’t know!
F Oh, that’s a great idea. I think she’d really respect you for that.
Развернуть задание
Новое решение
Решение
A Well, it’s fine if you don’t want to pay attention, but no one else can concentrate either if you’re talking all the time.
(Что же, это нормально, если ты не хочешь обращать внимание, но все остальные тоже не смогут сосредоточиться, если ты будешь разговаривать все время.)
B Yes, sometimes! And it’s really unfair on Miss Yates. She’s doing her best to prepare us well for the exam, so the least you could do is let her teach.
(Да, иногда! И это действительно несправедливо по отношению к мисс Йеитс. Она старается изо всех сил, чтобы как следует подготовить нас к экзаменам, поэтому меньшее, что мы можем сделать – это позволить ей учить нас.)
C I’m afraid so. You’re always messing around in the lessons, for a start. It’s not on, you know.
(Боюсь, что так. Для начала, ты всегда валяешь дурака на занятиях. Знаешь, так не годится.)
D So you should! I’m sorry to get at you, but I feel quite strongly about this.
(Так и надо! Прости, что докапываюсь до тебя, но я правда переживаю по этому поводу.)
E Tell me something I don’t know!
(Не удивил!)
F Oh, that’s a great idea. I think she’d really respect you for that.
(Отличная идея. Я думаю, она начнет уважать тебя за это.)
To my opinion, it is a school problem- probably one between a teacher or even a whole class and a disruptive pupil.
(Я считаю, что это школьная проблема – возможно, между учителем или даже целым классом и учеником, срывающим занятия.)
(Что же, это нормально, если ты не хочешь обращать внимание, но все остальные тоже не смогут сосредоточиться, если ты будешь разговаривать все время.)
B Yes, sometimes! And it’s really unfair on Miss Yates. She’s doing her best to prepare us well for the exam, so the least you could do is let her teach.
(Да, иногда! И это действительно несправедливо по отношению к мисс Йеитс. Она старается изо всех сил, чтобы как следует подготовить нас к экзаменам, поэтому меньшее, что мы можем сделать – это позволить ей учить нас.)
C I’m afraid so. You’re always messing around in the lessons, for a start. It’s not on, you know.
(Боюсь, что так. Для начала, ты всегда валяешь дурака на занятиях. Знаешь, так не годится.)
D So you should! I’m sorry to get at you, but I feel quite strongly about this.
(Так и надо! Прости, что докапываюсь до тебя, но я правда переживаю по этому поводу.)
E Tell me something I don’t know!
(Не удивил!)
F Oh, that’s a great idea. I think she’d really respect you for that.
(Отличная идея. Я думаю, она начнет уважать тебя за это.)
To my opinion, it is a school problem- probably one between a teacher or even a whole class and a disruptive pupil.
(Я считаю, что это школьная проблема – возможно, между учителем или даже целым классом и учеником, срывающим занятия.)
A Well, it’s fine if you don’t want to pay attention, but no one else can concentrate either if you’re talking all the time.
(Что же, это нормально, если ты не хочешь обращать внимание, но все остальные тоже не смогут сосредоточиться, если ты будешь разговаривать все время.)
B Yes, sometimes! And it’s really unfair on Miss Yates. She’s doing her best to prepare us well for the exam, so the least you could do is let her teach.
(Да, иногда! И это действительно несправедливо по отношению к мисс Йеитс. Она старается изо всех сил, чтобы как следует подготовить нас к экзаменам, поэтому меньшее, что мы можем сделать – это позволить ей учить нас.)
C I’m afraid so. You’re always messing around in the lessons, for a start. It’s not on, you know.
(Боюсь, что так. Для начала, ты всегда валяешь дурака на занятиях. Знаешь, так не годится.)
D So you should! I’m sorry to get at you, but I feel quite strongly about this.
(Так и надо! Прости, что докапываюсь до тебя, но я правда переживаю по этому поводу.)
E Tell me something I don’t know!
(Не удивил!)
F Oh, that’s a great idea. I think she’d really respect you for that.
(Отличная идея. Я думаю, она начнет уважать тебя за это.)
To my opinion, it is a school problem- probably one between a teacher or even a whole class and a disruptive pupil.
(Я считаю, что это школьная проблема – возможно, между учителем или даже целым классом и учеником, срывающим занятия.)
(Что же, это нормально, если ты не хочешь обращать внимание, но все остальные тоже не смогут сосредоточиться, если ты будешь разговаривать все время.)
B Yes, sometimes! And it’s really unfair on Miss Yates. She’s doing her best to prepare us well for the exam, so the least you could do is let her teach.
(Да, иногда! И это действительно несправедливо по отношению к мисс Йеитс. Она старается изо всех сил, чтобы как следует подготовить нас к экзаменам, поэтому меньшее, что мы можем сделать – это позволить ей учить нас.)
C I’m afraid so. You’re always messing around in the lessons, for a start. It’s not on, you know.
(Боюсь, что так. Для начала, ты всегда валяешь дурака на занятиях. Знаешь, так не годится.)
D So you should! I’m sorry to get at you, but I feel quite strongly about this.
(Так и надо! Прости, что докапываюсь до тебя, но я правда переживаю по этому поводу.)
E Tell me something I don’t know!
(Не удивил!)
F Oh, that’s a great idea. I think she’d really respect you for that.
(Отличная идея. Я думаю, она начнет уважать тебя за это.)
To my opinion, it is a school problem- probably one between a teacher or even a whole class and a disruptive pupil.
(Я считаю, что это школьная проблема – возможно, между учителем или даже целым классом и учеником, срывающим занятия.)